MOOTORI REMONT & HOOLDUS
Kas teadsite, et mootori hooldus on palju enamat, kui lihtsalt õlivahetus? Võite rahuliku südamega enda auto HR-Servicesse hooldusesse tuua. Igal korralisel hooldusel teostame Teie sõidukile visuaalse kontrolli ja leides lekke või ohtliku vea teavitame teid sellest, hoidmaks ära hiliseid kulukaid remonttöid. Kui hooldate korralikult oma sõiduki mootorit, säästate hilisematelt kulukatelt remontöödest. Mootori remont on keeruline, vajab kogenud eksperte ja kvaliteetset inventari. HR-Service autoteeninduses on kõik olemas, et diagnoosida viga ning paranda.
HR-Services hooldame sõiduautode, maasturite ja väikebusside mootoreid, olenemata sõiduki vanusest.
Meie üks eesmärkidest on teadvustada kliente, kui tähtis on nõuetekohane hooldus, et vältida tulevikus kulukaid mootori remonti või vahetust. Et läbida enda sõidukiga rohkem, kui 300 000km, ilma suuremate remontideta, tuleb tähelepanu pöörata järgnevale:
• Vaheta mootoriõli regulaarselt. Paljude autotootjate õlivahetuse intervallid on kümme või isegi kolmkümmend tuhat kilomeetrit. Soovitav on jälgida auto hooldusraamatus toodud kilometraaže. Kui Teie uue auto hooldusvälp on 30 000km, siis soovitame teil autot hooldada iga 15 000km pärast, kuna Eesti teed on mustad ja kliima eripära (temperatuuride sage kõikumine) tõttu. Õlivahetuse käigus peab kindlasti iga kord ka õlifiltri vahetama. Meie teeninduses kasutatakse Petronas määrdeaineid, kes on maailmas juhtiv õlitootja.
• Süüteküünlaid vaheta iga 50 000km järel. Tänapäeval on enamikul mootoritel plaatina- või iriidiumiotsaga süüteküünlad, mille eeldatav eluiga on kuni 160 000km. See tulemus on saadud laborikatsetel ja ei arvestata sõidutingimusi, mis Eesti teedel on. Süüteküünalde ülesandeks on süüdata bensiinimootori silindrites olev kütusesegu. Süüteküünlaid on enamasti sama palju, kui mootoril silindreid.
• Vaheta hammasrihm õigeaegselt. Hammasrihma on soovitav vahetada iga 60 000 – 120 000 km läbimisel või iga viie aasta tagant, isegi kui kilometraaž ei ole täis saanud. Paljud sõidukid on varustatud hammasrihmaga. Hammasrihma peamiseks ülesandeks on tagada, et nukkvõll ja ventiilid on klappidega sünkroonis. Hammasrihma purunemisel või libisemisel, võivad kolvid klappidega kokku põrgata, kahjustades neid tõsiselt. Hammasrihma vahetus on odavam, kui mootori kappremont või vahetus.
• Vaheta mootorikett õigeaegselt. Mootorikett on vastupidavam, kui hammasrihm ja seda peaks vahetama iga 100 000 – 150 000 km läbimisel. Kui Teie autol ei ole hammasrihma siis on sõidukil mootorikett. Juhtkett töötab sarnaselt hammasrihmaga, kuid on valmistatud terasest ja on määrimiseks õlises keskkonnas.
• Vaheta veepump hammasrihma või mootoriketi vahetusel.
• Plokikaanetihendi korrasolek. Auto mootori üheks suurimaks vaenlaseks on ülekuumenemine. Liigne kuumus põhjustab metalldetailide laienemist ja deformeerumist, mille tulemusena võib mootori jahutusvedelik lekkida plokikaanetihendi vahelt põlemiskambrisse või õlituskanalitesse. Plokikaanetihendi peamiseks ülesandeks on, et mootoriõli ja jahutusvedelik ei satuks kokku või ei lõpetaks silindris. Seega on ülioluline, et Teie auto mootor ei kuumeneks kunagi üle jahutusvedeliku lekke tõttu, radiaator ei oleks umbes või katki ning kõik jahutusmehhanismi voolikud oleksid terved.
Iga kord, kui teie sõiduk korralisse hooldusesse tuleb, otsivad meie kogenenud autotehnikud võimalikke lekkeid, veendumaks, et teil ei teki ootamatut hädaolukorda, mille tulemusena mootor võib üle kuumeneda. Kui armatuuril süttib mootori temperatuuri hoiatustuli on soovitav koheselt peatuda ja auto pukseerida teenindusse. Kiirelt koju jõudmise pärast ei tasu riskida mootorikahjustustega. Mootori remontööd või välja vahetamine ei ole seda väärt.
HR-Service teeninduses on professionaalne meeskond ning võimelised diagnostikat tegema ning parandama erineva keerukusega mootoreid, sõltumata sõiduki margist.