Loading

Paldiski maantee 33, Keila

+372 5190 9103

info@hr-service.ee

E-R:  9:00 -18:00

E-R:  9:00 -18:00
Võta meiega ühendust +372 5190 9103
Paldiski maantee 33, Keila

Käigukasti hooldus on sõiduki ohutu ja efektiivse töö tagamiseks üks sagedamini tähelepanuta jäetud tegevusi. Kui autol hakkab kütus otsa saama, annab see juhile kiiresti märku süttiva tulega armatuuril. Kuid käigukasti hooldusest ei anna ükski tuli märku. Enamus auto omanikud peavad ise teadma, millal viimati hooldati käigukasti.

Käigukastil on üks peamine ülesanne, edastada energia mootorist ratastesse. Sõidukitel kasutatakse kahte tüüpi käigukaste, manuaal- või automaat käigukast. Käike vahetatakse, kas käsitsi või käikude vahetus on automatiseeritud.

Kui mootor on sõiduki südameks, võib jõuülekannet pidada vereringeks. Käigukastiga seotud probleemid on sõidukile sama olulised, kui vereringe probleemid inimestele.

Käigukasti õli ja filtrit peaks vahetama umbes 40 000 kuni 100 000 kilomeetri järel, sõltuvalt käigukasti tüübist. Kui käigukasti õli regulaarselt ei vahetata, kahjustab see ülekande detaile. Üldine kulumine, otsene kahjustus või keskkonnast tulenevad tegurid, võivad avaldada ebasootsat mõju jõuülekande vastupidavusele. Üheks selliseks tunnuseks on jahvatav, undav hääl. Mille põhjuseks on ülekanded, mis ei ole korralikult õlitatud. Väikesed õli loigud Teie pargitud sõiduki all viitavad käigukasti õli lekkimisele.

Kõik need märgid viitavad käigukasti parandamise vajadusele. Oluline on seda teha nii kiiresti kui võimalik. Käigukasti remondi vältimine võib luua doomino efekti, kus see tekkinud viga kasvab käigukasti täielikuks taastamiseks või välja vahetamiseks. Väikene õli leke võib lõppude lõpuks minna kalliks maksma.

Automaatkäigukasti õlitoon on enamikes sõidukites enamasti punane. See värv aitab Teil eristada mootoriõlist ja teistest vedelikest mida kasutatakse sõiduks, eriti kui teil on tuvastamata käigukasti õli leke. Lisaks saab käigukasti õli värvi muutusest aru, kas käigukast on üle kuumenenud.

Kontrollige käigukasti õli.

Üks kõige lihtsamatest viisidest saada aru, kas Teie sõiduki käigukasti peaks laskma spetsialistil kontrollida on käigukasti õlitaseme kontrollimine. Õlist saab suurepärase ülevaate, kas käigukast vajab hooldust. Kontrollige käigukasti õlitaset, normaalsest madalam õlitase näitab leket ja see võib olla väga tõsine.
Kontrollige õli värvi. Kui see on täiesti must, peab koheselt käigukasti õli vahetama. Käigukasti õli ei tohi olla piimjas ega porise välimusega.
Kui käigukasti õlil lõhnab kõrbemise või lõhna ei ole eriti tunda, peaks käigukastile hoolduse tegema.Sõiduki tavahooldusel peab laskma kontrollida:

• Õlitaset.
• Õli kvaliteeti, värvi ja konsistentsi.
• Käigukasti tihendite lekke kontroll.
• Käigukasti korpuse kontroll, puudiksid silmaga nähtavad kahjustused, mõrad jne.

Professionaalne käigukasti hooldus kindlustab käigukasti töökindluse aastateks. Käigukasti õli on õige aeg vahetada:

• CVT kuni 60 000 km või kuni 8 aastat.
• DSG kuni 60 000 km või kuni 8 aastat.
• Tavaautomaat (nõrgemad käigukastid – enamasti esiveolised) 60 000 – 80 000 km või kuni 8 aastat.
• Tavaautomaat (tugevamad käigukastid – taga- ja nelikveolised) 80 000 – 100 000km või kuni 8 aastat.