Loading

Paldiski maantee 33, Keila

+372 5190 9103

info@hr-service.ee

E-R:  9:00 -18:00

E-R:  9:00 -18:00
Võta meiega ühendust +372 5190 9103
Paldiski maantee 33, Keila

Kas soovite parimat pidurite hooldus teenust oma sõiduauto või veoautole? Pidurisüsteemi korrasolek on iga auto puhul üks olulisemaid faktoreid, et tagada ohutu ja muretu sõit. Auto, mis ei käivitu on tülikas, kuid auto, millega peatuda ei saa on eluohtlik!

Kas teie auto pidurdades kisub, vibreerib või teeb metalset kahinat? Piduripedaal on pehme, raske vajutada või pedaal võtab madalalt? ABS-i tuli põleb armatuuril? Auto pidurdusteekond on liiga pikk? HR-Service sõidu- ja väikebussi teenindus on siis õige koht, kus hooldada, diagnoosida viga ja remontida piduritesüsteem.

Pidureid peab kindlasti hooldama, kui:

• Ebatavaline heli või vibratsioon pidurdamisel, rool väriseb.
• Teie sõiduk kisub paremale või vasakule pidurdades.
• Piduripedaal on liiga pehme, vajutades vajub põhja.
• Armatuuril põleb ABS-I märguande tuli.
• Pidurdusteekond on liiga pikk.
• Piduriketaste välimus on kulunud, äärtes on tugevad servad, kettad on korrosioonikihiga kaetud.
• Rataste juurest tuleb kärsahaisu.
• Pidurivedeliku lekib Teie autol.
• Pidurivedeliku peab lisama tihti juurde.

Kas Te teadsite, et meie tehnikud kontrollivad igal hooldusel Teie sõiduki piduritesüteemi?

Kas Sa ennem oled mõelnud kuidas piduritesüsteem töötab?

Pidurid on kahtlemata Teie auto kõige olulisemaid turvasüsteeme. Piduritesüsteemis töötavad koos erinevad komponendid mis aitavad Teid ohutult ja kontrollitult manööverdada, aeglustada sõidukit ja peatada. Aga kuidas süsteem täpselt toimib?

Teie auto pidurid võivad olla keerulisemad, kui arvate. Piduritesüsteem kuuluvad sellised detailid nagu pidurikettad, piduriklotsid, silindrid, trumlid, pidurivedelik ja palju veel. Piduripedaal, mida Te vajutate soovil auto aeglustamiseks on ühendatud peasilindriga mis asub mootoriruumis. Pidurisilindri sees on pidurivedelik ja pedaali kasutamisel tekib silindrisse rõhk. Seejärel pressitakse rõhksurvestatud  pidurivedelik mõõda piduritorusid ja hüdraulilisi voolikuid iga ratta pidurimehhanismi. See omakorda surub piduriklotsid piduriketta või trumli vasta.

Kaks kõige enamlevinumat Piduritesüsteemi on ketaspidurid ja trummelpidurid. Enamus autodel on tänapäeval standardvarustuses ABS-pidurid (mitteblokeeruv pidurisüsteem), mis ei lase tugeval pidurdamisel piduritel blokeeruda, vaid hoiab elektrooniliselt juhitud hüdraulika abil pidurid selle piiril, tagades rehvide parema haardumise maapinnaga.

Ketaspidurite peamisteks komponentideks on piduriketas, piduriklotsid ja pidurisuport. Piduriklotsid on paigaldatud pidurisupordi sisse ja need omakorda pidurikettale väga lähedale. Vajutades piduripedaali, rõhksurvestatud pidurivedelik omakorda surub piduriklotsid vastu pöörlevaid pidurikettaid ja läbi selle kontakti auto kiirus aeglustub või peatub.

Trummelpidurite peamiseks elemediks on kolvid, trummel ja piduriklotsid. Vajutades piduripedaali, suruvad kolvid piduriklotsid piduritrummli sisekülje vastu. Selle tulemusena sõiduk aeglustub või peatud.

Millal vahetada piduriklotsid ja pidurikettad?

Kui piduriklotsil on tööpinda alles kuni 3mm või vähem, soovitame piduriklotsid vahetada. Pidurikettad peaks vaheta siis, kui on ülemaaära kulunud või on kahjustuse märgid. Pidurdades vibreerib, roostetavad, äärtes on tugevad servad. Pidurikettad või piduritrumblid peab vahetama silla kaupa. Üksikult ei ole soovitatav.

Millal vahetada pidurivedelikku värvi järgi?

• Kollakas läbipaistev – ei pea vahetama.
• Pruunikas läbipaistev – sobib veel.
• Pruun ja vähe läbipaistev – peab lähiajal välja vahetama.
• Must – peab koheselt välja vahetama.