Loading

Paldiski maantee 33, Keila

+372 5190 9103

info@hr-service.ee

E-R:  9:00 -18:00

E-R:  9:00 -18:00
Võta meiega ühendust +372 5190 9103
Paldiski maantee 33, Keila

VÄLJALASKE SÜSTEEM

Teie sõiduki väljalaske süsteemil on väga tähtis ülesanne, hoida heitgaasid salongist eemale. Vähendada heitgaaside rõhku ja temperatuuri ning mootorist tekkivat müra. Samuti korras väljalaskesüsteem oluline kütusekulule. Automootori tööprotsess on väga vali, kasutatakse heli summutamiseks summutit. Kuid summuti mitte ainult ei vähenda mürataset, vaid kontrollib ka mootori vasturõhku. Kui Teie sõiduki väljalaske süteemis on auk, tekkib vingugaasi leke, seega on ohutuse huvides oluline see kohe leke  parandada.

Millal peaksid väljalaske süsteemi hooldama?

• Vingu lõhn salongis.
• Kütusekulu suurenemine.
• Sõiduki jõu vähenemine.
• Summutist tuleb musta suitsu.
• Armatuuril põleb mootorituli.
• Sõiduki põhja all on metallsed löögid.
• Kiirendades vali müra.
• Imelik vibratsioon sõiduki keres.

Katalüsaatoris toimub heitgaaside järelpõlemine. Kütuse põlemisel tekib vingugaas ja põletamata süsivesinikud. Mootori põlemiskabris tarbimata gaasid suunatakse väljalaskesüsteemi kaudu katalüsaatorisse. Seal toimub keemiline reaktsioon, mille tulemusena tekib süsihappegaas ja vesi, mis on meile vähem kahjulikud.

EGR-I kaudu saadetakse uuesti heitgaasid sisselaskekolektorisse. Peamine põhjus, miks seda tehakse on vähendada heitgaaside ohtlike ühendeid ja suurendada mootori ökonoomsust. EGR klapi rikkega kaasneb mootori jõudluse vähenemine, suureneb kütusekulu ja mootor käivitub halvemini. Miks EGR klapp katki läheb? Suurimaks põhjuseks on lühikesed linna otsad, EGR ummistub. Põhjusteks on veel vaakum süsteemi lekked ja auto hooldustel kokku hoidmine.

EGR jahuti jahutab väljalaske gaasid madalamle temperatuurile. Külmast peast autoga sõites soojendab jahutusvedeliku kiiremine, mille tulemusena saavutab mootor kiiremini töötemperatuuri ja selle tulemusena suureneb mootori ökonoomsus.

Diiselmootorid põlevad kütust erinevalt bensiinimootoritest ja põlemis protsessil tekib kõrval produktina palju tahma. See on peen, peaaegu nähtamatu aine võib põhjustada olulisi probleeme nii inimeste tervisele, kui ka keskkonnale. Kübemefiltri ülesanne on need osakesed ennem kinni pidada ja hävitada, kui see keskkonda jõuab. Tahmafiltri peamine ülesanne on kahjulike osakeste kinni püüdmine ja põletamine kahjutuks tuhaks.

Kui DPF-tuli armatuuril süttib põlema on see tavaliselt hoiatus, et kübemefilter vajab puhastamist. Teie auto käsiraamatus on info, kuidas seda teostada. Kui järgite autotootja juhiseid ja tuli ikka ei kustu, peate pöörduma autoteeninduse poole.

Lambda andur ehk hapnikuandur asub väljalaskesüsteemis väljalaskekollektori ja katalüsaatori vahel. Uuemad autod on varustatud kahe lambda anduriga. Teine andur asub kohe katalüsaatori taga. Lamda andur mõõdab pidevalt reaalajas heitgaasides sisalduva hapniku kogust. Hapniku andurid jagavad reaalajas infot, kas mootoris põlev kütusesegu on rikas või lahja. Lambda andur ei mõõda mootorisse siseneva õhu ja kütuse suhet, vaid hapniku sisaldust heitgaasidest ja annab mootori ajule (ECU) signaali vastavalt, kas mootorisse pihustatava kütusekoguse suurendamiseks või vähendamiseks. Selle tulemusena saab  vältida liiga rikka segu korral hapniku liigvähesuse tõttu põlemata jäänud kütuseosade sattumist keskkonda. Võrreldes karburaatoriga mootoreid mis ei ole varustatud lambda anduriga, mootoritega mis on varustatud lambda anduriga siis hapniku anduriga mootorid töötavad palju puhtamalt.

 Vigase lambda anduri sümptomid:

• Armatuurlaual põleb mootori hoiatustuli.
• Auto mootor puterdab käivitamisel.
• Tavatult suur kütusekulu.
• Kiirendamisel mootoril puudub võimsus.
• Mürgiste hetgaaside suurenemine.

Lambda anduri eluiga on umbes 150 000km. Kuid eluiga võib olla palju lühem, see sõltub paljudest erinevatest teguritest mis võivad andurit kahjustada. Heitgaasi lekked on üks põhjuseid miks anduri vastupidavus  võib lüheneda. Kui märkate oma sõidukil ülal nimetatud viga soovitame külastada autoteenindust. Anduri viga on võimalik tuvastada diagnostikaseadmega.

Paljud küsivad, kas on soovitav lambda andur lahti ühendada ja autoga edasi liigelda. Kindlasti ei ole soovitav autoga edasi liigelda. Anduri üheks ülesandeks on, et Teie auto mootor ei eraldaks keskkonda süsinikdioksiidi, kui EL seadustega lubatud. On ka arvamusi, et auto on mootor on palju võimsam, kui andur on lahti ühendatud, kuid selle tulemusena katalüsaatoril on suurem oht ummistuda. Lisaks kulub Teil rohkem raha kütuse peale, kuna lambda anduri vooluvõrgust eemaldamine suurendab kütusekulu umbes 15%.